Collagen Powder

Dalam badan manusia ni, kita memang dah ada kolagen. Orang yang nampak muda, tu semua sebab kolagen dalam badan depe ada banyak sangat. Dan untuk pengetahuan, semakin meningkat usia kita ni, akan bermulalah penurunan kolagen dalam tubuh badan kita. Semakin berkurang kolagen, semakin ketaralah kedutan yang akan muncul kat diri kita. Maknanya, muka smakin berkedut, kulit kaki, tangan, perut, senang crita, SEMUA BERKEDUT.


Nampak perbezaan antara yg cukup kolagen dan yang tak cukup kolagen ?

Kolagen ni apa ?

Kolagen ni umpama glue atau rubber band yg menjadi rangka sokongan dalam badan kita. Ia wujud di dalam kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi, dan saluran darah.

Jadi, bila badan kita cukup kolagen, ia dapat membantu kekuatan dan keanjalan organ-organ badan kita ni.

Tanda-tanda kemerosotan kolagen

  • garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata.
  • gusi yang tidak sihat
  • garis halus kelihatan pada leher
  • payudara dan punggung kendur
  • kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
  • rambut menjadi kering dan bercabang di hujung
  • liang roma menjadi lebih besar, pigmentasi, jeragat, kulit kekuningan
  • kulit hilang keanjalan, lebih kering, kelihatan tua dari umur sebenar, organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan
  • kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi


Jadi, untuk melambatkan kedutan pada kulit kita ni, caranya adalah dengan mengambil makanan tambahan yang mengandungi kolagen. Sebabnya, kalau kita ambik makanan tambahan yg mengandungi kolagen, kita boleh tambahkan kolagen dalam tubuh kita, jadi, kolagen dalam tubuh kita tak akan drop dengan sangat drastic.

Haa, sebab tu lah, produk yang mengandungi kolagen antara produk yg HOT SELLER. Tak kisah lah jenama apa pun, kalau dengar ia mengandungi kolagen, smua pakat nak beli.

Tak salah korang nak beli produk apa pun, yang salah tu, korang beli produk yg boleh merosakkan tubuh badan korang, contohnya, produk yg mengandungi banyak bahan kimia.

Sumber mendapatkan kolagen

Nak tahu kolagen boleh diambil dari sumber apa ? Haa, ni dia.

Ada 3 sumber yang kita boleh dapatkan kolagen :

          1. Tumbuhan
               - Kebanyakannya telah diuabah suai genetik dan tidak neutral
               - Molekul kolagen dari tumbuhan sukar diserap oleh tubuh manusia

          2. Haiwan
               - Kebanyakan kolagen diambil dari kulit ayam atau lembu
               - Risiko untuk terdedah kepada penyakit bersangkut dengan penyakit haiwan adalah tinggi

          3. Ikan
               - Sisik ikan mengandungi kandungan kolagen yang tinggi
               - Mudah dicernakan dan diserap oleh tubuh manusia
               - Molekulnya yang kecil memudahkan penyerapan ke dalam tubuh manusia
               - Ianya tulen dan kurang tercemar

Sumber Collagen Powder Shaklee ?

Ramai yg tanya, collagen powder shaklee ni, sumber dia dari mana ? Haa, mai fiqa terangkan.



Collagen powder ni, berasal dari SISIK IKAN MERAH, yang berenang sejauh hampir 5000 meter ke dalam laut. Ia bermaksud, ikan ini bebas dari pencemaran. Dan sisik yang diambil ini adalah sisik yang sangat premium, durable, tahan tekanan, bersih, dan tinggi dengan kolagen.

Yang lebih hebatnya, stiap sachet collagen powder ni mengandungi 4000mg kolagen. Wauu :D

Kelebihan Collagen Powder.

Collagen powder ni, tak sama dengan kolagen lain yang ada kat luar sana. Sebabnya, collagen powder ni, tersangatlah kecil molekul dia. Jadi, collagen powder ni, mampu menyerap dengan lebih optimum ke dalam badan.

Biasanya, kolagen tanpa yang diproses, saiznya dalam 300000 dalton. Tetapi, uniknya collagen powder ni, saiz kolagen dia cuma 1000 dalton, jadi dia sangat sangat senang diserap masuk ke dalam badan. Hebat ke hebat :D

Kesimpulannya kat sini, tak sia sia dan tak membazir kalau korang beli collagen powder ni, sebabnya, beli, makan, dia akan menyerap masuk dalam badan, dan akhirnya, nampak kesan. Wauuuuu, superb. You all akan jadi super duper cute flawless beautiful marvelous, ewahh ><

Bahan yang Terkandung dalam Collagen Powder

Okay, sebenarnya, collagen powder ni agak gempak sebab dia mengandungi :


- Camelia japonica seed extract

  • melembapkan kulit, menghidrat, dan membekal nutrisi kepada sel
- Pfaffia extract 

  • melembapkan kulit, dan sangat penting untuk pertumbuhan rambut yang sihat, penghasilan hormon, dan untuk kekuatan dalaman.
- Fish collagen

  • sumber premium kolagen
  • kadar penyerapan lebih tinggi
  • sumber kurang terdedah kepada pencemaran berbanding kolagen dari haiwan di daratan


- Shellfish extract

  • penting dalam sintesis bendalirsinovio bagi melicinkan pergerakan sendi
  • melembapkan mata
  • melegakan ketidakselesaan mata
- Lactobacillus acidophilus

  • meningkatkan serapan kolagen
- Vitamin C 

  • sebagai penggalak penghasilan kolagen dalam tubuh
  • bahan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit 
- Vitamin B

  • membantu proses metabolisma lemak, protein, dan karbohidrat untuk hasilkan tenaga yang diperlukan dalam pembentukan kolagen
==========

Jadi, korang teruja tak dengan collagen powder ni ? huhu, bukan alang alang kolagen taw.

Tapi, kalau korang takot kulit jadi cantik smpaikan ramai yg cemburu, jangan lah ambik collagen ni, sebab ia TERBUKTI BERKESAN untuk memaksa kulit korang jadi gebu cantik muda gitu. Hehe.

Kesan Pengambilan Collagen Powder

Okay, ni antara contoh kesan pengguna collagen powder. Banyak lagi kesan dia, tapi ni je yang mampu fiqa taip. Kalau korang nak rasa kesan yang lebih hebat, guna lah collagen powder ni ^^ :

- kulit menjadi lebih cantik, licin, tegang, dan lebih cerah
- liang liang roma kulit akan mengecil
- kulit lebih sihat, dan lembap
- rambut lebih sihat, lebat, tidak kering, dan lebih bermaya ( rambut terdiri daripada kolagen, sebab tu pengambilan kolagen dapat membantu rambut yang lebih sihat )
- tulang yang lebih kuat dan padat ( untuk tulang yang lebih kuat, kita memerlukan kalsium, kolagen, dan mineral mineral lain )
- sendi yang lebih sihat ( di bahagian sendi, tendon legiman memerlukan kolagen untuk memastikan bahagian sendi lebih kuat dan tidak mudah koyak )
- mengurangkan keradangan
- memberi tenaga

==========


SEBELUM TUUUUUUUU....

Nampak tak harga ikan merah kat situ ? Fuhhh, harga dia.

Tu baru ikan yg kat pasar, belum lagi harga collagen powder yang telah dicampur dengan bahan-bahan lain sehingga menghasilkan kesan yang meletopp.

Mengikut kajian klinikal yang dijalankan oleh shaklee, collagen powder terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah dan menghilangkan kedutan selepas menggunakannya selama 2 bulan. fuyooo.

==========

Orang lain yg ramai ramai cantik kat luar tu, kebanyakannya depe ambik kolagen taw. Sampai bila nak tengok orang cantik, kita pun nak cantik jugak, suami pun sronok tengok isteri makin lawa. Bak kata orang, tak jemu mata memandang, haha :p

Senang je nak cantik ni, ye dak ;)

Tanya badan, nak cantik tak. Kalau nak, ambik collagen powder ni. Nak ke nak ?
.
.
.
Ada sebarang pertanyaan atau soalan ? Boleh hubungi fiqa dengan segera :D

TESTIMONI COLLAGEN POWDER, klik : SINI

0105734036

Whatsapp | Message | Telegram