Detox Parasit dengan Shaklee

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum semua, apa khabar semua hari ni ? 😄😄 Dalam entry kali ni, saya nak cerita pasal parasit. DETOX PARASIT. Pernah dengar kan pasal detox parasit ?

detox parasit

Dalam badan kita sebenarnya ada 130 jenis parasit yang berbeza.
Banyak kan 😓😓😓
Baru tahu rupanya ada macam-macam benda yang 'tumpang' hidup dalam badan kita ni.

Parasit yang 'tumpang' hidup dalam badan kita ni, dia akan bawak kesan pada diri kita.
Kesan pada emosi.
Kesan pada kesihatan.
Kesan pada diri kita.
Dan macam-macam kesan lah.
Sebab tu ada antara kita yang ada macam-macam isu kesihatan.

Ni antara parasit yang 'berkawan' dengan kita selama ni tanpa kita sedar. hihi
jenis-jenis cacing parasit
Gambar yang saya tunjuk ni, gambar cacing.
Macam yang saya sebut awal-awal tadi, parasit dalam badan kita ni ada banyaaaaaakkk jenis.
Jadi, parasit ni bukan cacing je tau.
Fungus pun antara salah satu jenis parasit jugak.
Kalau fungus, dia ni lagi 'susah' nak buang daripada cacing.

detox parasit
Haa, ni gambar parasit yang berjaya direkodkan.
Comel keeee 👻👻

==================================
Tanda-tanda kita ada parasit dalam badan 
==================================

- rasa senang resah / gelisah
- gatal-gatal 
- sakit kepala / migrain
- susah nak tumpukan perhatian
- tak tentu hala (kejap moody, kejap aktif)
- melampau-lampau punya penat
- mood swings
- PMS
- jerawat
- hidung sensitif sangat
- batuk yg berpanjangan
- pening
- ingatan lemah
- kaki busuk
- pikiran lembab
- senang sentap
- lemah tenaga batin
- susah nak belajar
- otot lemah

simptom parasit dalam badan
simptom parasit dalam badan
Dah cek ? Ada tak tanda-tanda ni kat diri kita ?

Nota : Bukan maksud kena ada SEMUA simptom ni, baru kita ada parasit dalam badan.
Kalau ada satu pun daripada simptom, ada kemungkinan badan kita ada parasit.
Tapi kalau ada lebih daripada 3 simptom-simptom ni, haa confirm kita ber'kawan' dengan parasit 😓😓

=====
TIPS
=====

TIPS 1 :
KUNYAH BIJI BETIK

Kalau kita makan biji betik, macam mana reaksi kita 😂😂
Muka semua kelat je. Biji betik kan pahit 😵
Macam mana kita 'terkejut' dengan betapa pahitnya biji betik tu, macam tu jugak lah cacing-cacing dan parasit dalam badan kita akan terkejut, dan mereka pun akan cuba untuk keluar.

TIPS 2 :
BERPUASA

Sebaiknya puasa 3 hari sebelum bulan penuh dan berhenti puasa 2 hari selepas bulan penuh.
Sebab telur parasit ni akan menetas pada masa full moon 😁

===============
UBAT CACING ?
===============

Mungkin ada yang fikir kita ni tak perlu pun buat detoks parasit.
Ye laa, ubat cacing kan ada. Makan je la ubat cacing.
Kan kan ?

Saya ada 2 berita untuk anda, berita baik dan berita kurang baik, hihi.

Berita baik :
Ye, parasit ni memang akan mati kalau kita makan ubat cacing

Berita kurang baik :
Tapi, yang mati cuma parasit kat perut je.
Malangnya, parasit bukan kat perut je tau.
Kat otak ada, kat mata ada. Haa, sape yang selalu gatal-gatal mata tak tentu sebab tu hati-hati ye.
Tu antara petanda ada parasit kat bahagian mata anda.

=============
HASIL AKHIR
=============
detox parasit
Orang ni dia buat detox.
Dan inilah hasilnya selepas 30 hari.

Parasit ni tak mati dalam perut tau.
Waktu kita detox, parasit akan lapar.
Sebab lapar, parasit akan keluar, dan akhirnya dia mati.

=============
KESIMPULAN
=============

Jom lah berdetox untuk singkirkan parasit-parasit ni 👊
Ke, korang still nak berkawan dengan parasit ni ? 😎
Tapi tak mungkin lah kan. Takde sape nak kawan dengan parasit ni pun.
Sebab dia buat kita ada banyak isu-isu kesihatan.

==================
NAK BUAT DETOX ?
==================